Kilpailukalenteri

M T K T P L S
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Kilpailut 2017

27.05.2017 - 28.05.2017

Kilpailut 2016

25.04.2016 - 01.05.2016
21.05.2016 - 28.05.2016
11.06.2016 - 12.06.2016
18.06.2016 - 19.06.2016
22.06.2016 - 26.06.2016
07.09.2016 - 18.09.2016

Tulokset 2015

16.05.2015 - 17.05.2015
06.06.2015 - 07.06.2015
13.06.2015 - 14.06.2015
26.06.2015 - 28.06.2015
01.08.2015 - 02.08.2015
08.08.2015 - 15.08.2015
05.09.2015 - 06.09.2015

Tulokset 2014

03.05.2014 - 04.05.2014
24.05.2014 - 25.05.2014
07.06.2014 - 08.06.2014
14.06.2014 - 15.06.2014
28.06.2014 - 29.06.2014
01.08.2014 - 03.08.2014
09.08.2014 - 10.08.2014
26.09.2014 - 03.10.2014

Tulokset 2013

04.05.2013 - 05.05.2013
18.05.2013 - 19.05.2013
08.06.2013 - 09.06.2013
29.06.2013 - 30.06.2013
03.08.2013 - 04.08.2013
23.08.2013 - 25.08.2013

Tulokset 2012

07.01.2012 - 15.01.2012
19.01.2012 - 20.01.2012
20.01.2012 - 28.01.2012
30.06.2012 - 01.07.2012
27.07.2012 - 29.07.2012
04.08.2012 - 05.08.2012
22.08.2012 - 10.09.2012
16.09.2012 - 22.09.2012

Tulokset 2011

01.12.2011 - 16.12.2011
02.12.2011 - 04.12.2011
09.12.2011 - 11.12.2011
 

World Cup, Prinsessa Sofia, Palma

Viides ja samalla regatan viimeinen kilpailupäivä saatiin purjehdittua mahtavissa olosuhteissa. Tuulta 6-8 m/s ja aallokko rata-alueella oli voimakasta.  Ensimmäisessä lähdössä Niko sai kohtalaisen startin linjan keskeltä. Kovan tuulen venevauhdin ollessa hukassa Iso-britannian Megan Pascoe nousi yläpuolelle ja esti samalla pääsyn radan oikeaan laitaan, jossa tuuli olisi ollut voimakkaampaa kuin radan muilla alueilla. Myötätuuliosuudet sujuivat hienosti ja sijoitus parani hieman. Toisessa lähdössä Niko sai selvästi parhaimman startin poijun päästä ja vastatuulivauhti oli parempaa kuin ensimmäisessä lähdössä, mutta huonot reittivalinnat tiputtivat sijoitusta. Myötätuulivauhti on ollut koko regatan ajan todella hyvää ja taas myötätuuliosuudella muutaman vene jäi taakse. Sijoitukset päivän lähdöistä 12. ja 11. Kokonais tuloksissa harmittavasti 11. 2 pisteen päässä tavoitellusta kymmenennnestä sijasta. Nikon sanoin: ”regatta meni ihan ok.” Tästä matka jatkuu kohti Ranskan Hyeresiä, jossa seuraava World cup osakilpalilu alkaa huhtikuun 20. päivä.

Jesse

Jouduimme aamupäivällä odottelemaan tuulta, mutta merituuli heräsi nopeasti ja puolenpäivän aikaan tuulta oli jo 4-5m/s. Päivän ensimmäisessä lähdössä startti onnistui hyvin, mutta venevauhdin kanssa oli vaikeuksia. Toisessa lähdössä venevauhti oli parempi, mutta silti kymmenen kärki karkasi horisonttiin. Sijoitukset päivän lähdöistä 17 ja 12. Kokonaistuloksissa kahden sijan tiputus sijalle 11.

Niko

Kolmas päivä oli myöskin kevyt tuulinen. Päivän aikana saatiin purjehdittua kaksi lähtöä.  Ensimmäisessä lähdössä startti onnistui hyvin ja pääsin tekemään omaa purjehdusta heti alusta-alkaen. Tuuli pysytteli kevyenä koko ensimmäisen lähdön ajan ja tämä sopi minulle. Tuloksena päivän ensimmäisestä lähdöstä oli kolmas sija. Päivän toisessa lähdössä startti ei ollut aivan yhtä hyvä ja tuulen noustessa myös uuden trimmin löytäminen vei paljon aikaa.Toisessa ylitin maalilinjan yhdeksäntenä.

Kokonaisuudessaan kolmas päivä oli onnistunut. Molemmat sijoitukset  kymmenen joukkoon ja tämä nosti minut kokonaistuloksissa sijalle yhdeksän. Käymme kovaa kamppailua saksalaisen Lasse Klötzingin (GER-44) kanssa sijoista 9 ja 10. Kilpailua tällä hetkellä johtaa Thierry Schmitter Hollannista.

Uusi kuivapuku toimi hienosti, tosin todellinen tulikaste on vielä edessäpäin, jos perjantaina saamme kovaa tuulta. Huomiselle sääennuste näyttää siltä, että luvassa olisi jälleen kevyttä tuulta.

Niko

Toinen purjehduspäivä oli kokonaisuudessaan heikkotuulinen. Rata-alueelle kerääntyneet pilvet tekivät purjehduksesta kuitenkin mielenkiintoista.  Pilvien reunoissa tuulen nopeus ja suunta voivat vaihdella suuresti ja tätä kautta eroa kilpakumppaneihin voi syntyä nopeasti. Itse en aivan tänään onnistunut pilvien lukemisessa, mutta muuten päivä oli parempi kuin ensimmäinen.

Tänään startit onnistuivat eilistä paremmin ja tavoite kymmenen joukkoon oli helpommin saavutettavissa. Ensimmäisessä lähdössä startti onnistui ja olinkin ensimmäisen vastatuuliosuuden jälkeen neljäntenä. Toisella vastatuuli osuudella tuuli voimistui ja kolme venettä pääsi ohitseni. Toisessa lähdössä taktiikka rata-alueelle lipuneen tumman pilven suhteen ei tuottanut tulosta, sillä pilvi ei koskaan lunastanut sille asetettuja odotuksia. Sijoitukset päivän lähdöistä olivat 7 ja 11. Kokonaissijoitus on tällä hetkellä kymmenes.

Eilen Turusta lähtenyt uusi Ursukin välikuivapuku saapui tänään DHL-lähetyksenä suoraan hotellihuoneeseen. Kiittäminen käy molempia yhteistyökumppaneita.

Niko

Ensimmäisen kilpailupäivän aamu valkeni pilvisenä. Jo aamupala pöydässä Espanjaa edustava Emilio Fernandez totesi: ”No sun, no wind” joka osoittautui myöhemmin todeksi. Täällä ja kuten yleensäkkin merituuli tarvitsee muodostuakseen auringon lämmittämiä rantoja. Tällöin lämmin ilma rannassa nousee ylöspäin ja mereltä tuleva viileämpi korvausilma synnyttää merituulen. Tänään aurinko ei kuitenkaan päässyt lämmittämään rantoja ja näin jouduimme odottelemaan merituulta pidempään. Vesille päästiin noin klo 13.00 aikaan.

Päivän aikana saatiin purjehdittua suunnitellusti kaksi lähtöä joista sijoitukset 14 ja 12. Aivan tyytyväinen tulokseen ei voi olla, sillä tavoite on asetettu kymmenen joukkoon. Tänään kompastuskiveksi muodostuivat startit. Molemmat startit olivat kehnoja ja kurottavaa jäi vasta- ja myötätuuliosuuksille. Huomiseksi on luvattu hieman reipaampaa tuulta.

Niko

Matka kohti Palma De Mallorcaa alkoi juna-asemalta. Jessen tulessa junalla Porista ja itseni astuessa junaan Turusta. Kohtauspaikkana toimi Tampereen keskusrautatieasema. Jessen ystävät olivat sovistusti tulleet meitä vastaan ja toimittivat molemmat sankarit Tampere-Pirkkala lentoasemalle. Lentoasemalla meitä odotti mukava yllätys, kun ”nepatytöt” siis naisten 470-luokkaa purjehtivat Anniina Takala ja Rosa Linqvist ilmestyivät myös kentälle aikomuksenaan matkustaa samalla lennolla Palmalle.

Jessen lentäessä ensimmäistä kertaa halpalentoyhtiöllä, halusi lentohenkilökunta tehdä lähtemättömän vaikutuksen pieneen mieheemme, tarjoamalla ainaisesta jalkatilan puutteesta kärisvälle coachille hieman helpotusta.

Palmalle saavuttuamme vuokrasimme auton ja menimme hotellille. GPS navigaattori jonka olin ottanut mukaani sisälsi yllätyksesi vain skandinaaviset kartat joten tämä antoi pientä lisähaastetta hotelille mentäessä. Perille kuitenkin päästiin ja hotellikin tuntui mukavalta. Huoneen saimme ylimmästä kerroksesta, josta myös hyvät näkymät satamaan ja rata-alueelle.

Eilen laitoimme veneen purjehduskuntoon pystyttämällä maston, pesemällä veneen ja tarkistamalla että kaikki on muutenkin kunnossa. Tänään tarkoituksena päästä ensimmäistä kertaa vesille harjoittelemaan muiden kanssa. Varsinainen kilpailualkaa maanantaina jolloin vuorossa on todennäköisesti kaksi lähtöä.

Niko